Autor:
Choć każdą specjalizacją w Heroes 3 kierują matematyczne wzory oparte o wartości procentowe, wyliczanie bonusów związanych z danym bohaterem podczas gry jest dość karkołomne. Do tego może się czasem okazać, że komputer nieco inaczej przeliczy pewne premie niż człowiek za pomocą kalkulatora, i nikt poza programistą zaznajomionym z kodem gry się nie dowie dlaczego akurat tak a nie inaczej się dzieje. Najczęściej takie nieścisłości zdarzają się w przypadku bohaterów specjalizujących się w jednostkach. Poniżej znajdują się tabelki dotyczące bohaterów Przystani i tego, jakie konkretne premie dają jednostkom którym patronują na poszczególnych poziomach doświadczenia.
Uwaga! Należy pamiętać że, prócz bonusów do ataku i obrony, każda jednostka w której specjalizuje się dany bohater dostaje pod jego dowództwem +1 do szybkości.
Prababka smerfów. | Premia dla nereid i okeanid za każdy poziom doświadczenia począwszy od pierwszego | ||||
1 | +1 | +1 | |||
5 | +2 | +1 | |||
9 | +3 | +1 | |||
11 | +3 | +2 | |||
12 | +4 | +2 | |||
17 | +5 | +2 | |||
21 | +6 | +3 | |||
24 | +7 | +3 | |||
28 | +8 | +3 | |||
31 | +8 | +4 | |||
33 | +9 | +4 | |||
37 | +10 | +4 | |||
41 | +11 | +5 | |||
45 | +12 | +5 | |||
48 | +13 | +5 | |||
51 | +13 | +6 | |||
53 | +14 | +6 | |||
56 | +15 | +6 | |||
61 | +16 | +7 | |||
65 | +17 | +7 | |||
69 | +18 | +7 | |||
71 | +18 | +8 | |||
73 | +19 | +8 |
I pomyśleć że zastąpili mnie jakimś wąsaczem z nawigacją, rasiści jedni! | Premia dla marynarzy i żeglarzy za każdy poziom doświadczenia począwszy od drugiego | ||||
2 | +1 | +1 | |||
6 | +2 | +1 | |||
12 | +3 | +2 | |||
18 | +4 | +2 | |||
22 | +4 | +3 | |||
24 | +5 | +3 | |||
30 | +6 | +3 | |||
32 | +6 | +4 | |||
36 | +7 | +4 | |||
42 | +8 | +5 | |||
46 | +9 | +5 | |||
52 | +10 | +6 | |||
58 | +11 | +6 | |||
62 | +11 | +7 | |||
64 | +12 | +7 | |||
70 | +13 | +7 | |||
72 | +13 | +8 |
Michelle Rodriguez w "Szybcy i wściekli: Klątwa Czarnej Perły". | Premia dla piratów, korsarzy i bukanierów za każdy poziom doświadczenia począwszy od trzeciego | ||||
3 | +1 | +1 | |||
9 | +2 | +1 | |||
12 | +2 | +2 | |||
18 | +3 | +2 | |||
21 | +3 | +3 | |||
24 | +4 | +3 | |||
33 | +5 | +4 | |||
39 | +6 | +4 | |||
42 | +6 | +5 | |||
48 | +7 | +5 | |||
51 | +7 | +6 | |||
54 | +8 | +6 | |||
63 | +9 | +7 | |||
69 | +10 | +7 | |||
72 | +10 | +8 |
Najbardziej nieogolony elf na Antagarichu. | Premia dla bestii sztormów i assidamów za każdy poziom doświadczenia począwszy od czwartego | ||||
4 | +1 | +1 | |||
12 | +2 | +2 | |||
20 | +3 | +2 | |||
24 | +4 | +3 | |||
32 | +4 | +4 | |||
36 | +5 | +4 | |||
44 | +6 | +5 | |||
48 | +7 | +5 | |||
52 | +7 | +6 | |||
56 | +8 | +6 | |||
64 | +8 | +7 | |||
68 | +9 | +7 | |||
72 | +9 | +8 |
Cameron, gdzie jest Chase? | Premia dla zaklinaczek i czarodziejek za każdy poziom doświadczenia począwszy od piątego | ||||
5 | +1 | +1 | |||
10 | +2 | +1 | |||
15 | +2 | +2 | |||
20 | +3 | +2 | |||
30 | +4 | +3 | |||
35 | +5 | +3 | |||
45 | +6 | +4 | |||
55 | +7 | +4 | |||
60 | +8 | +5 | |||
70 | +9 | +5 |
Może i mam mordę jak jaszczur, ale przyłożyć i tak potrafię. | Premia dla niks i zbrojnych niks za każdy poziom doświadczenia począwszy od szóstego | ||||
6 | +1 | +1 | |||
12 | +2 | +2 | |||
18 | +2 | +3 | |||
24 | +3 | +4 | |||
30 | +4 | +4 | |||
36 | +4 | +5 | |||
42 | +5 | +6 | |||
48 | +6 | +7 | |||
54 | +6 | +8 | |||
60 | +7 | +8 | |||
66 | +8 | +9 | |||
72 | +8 | +10 |
Doktorze House, biopsja armatą to chyba jednak nie jest najlepszy pomysł... | Premia dla armaty za każdy poziom doświadczenia począwszy od szóstego | ||||
6 | +1 | +1 | |||
12 | +2 | +1 | |||
18 | +4 | +2 | |||
30 | +5 | +3 | |||
36 | +7 | +4 | |||
42 | +8 | +4 | |||
54 | +9 | +5 | |||
60 | +10 | +5 | |||
66 | +11 | +6 | |||
72 | +13 | +7 |
Redakcja, wstęp: