Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Bohaterowie




Wstęp

Czasem niektórzy bohaterowie są zdecydowanie lepsi od innych, przez co podczas nierekreacyjnych, a zwłaszcza wieloosobowych rozgrywek, wybór na starcie zawęża się w przypadku wielu frakcji do ledwie paru bohaterów. Można temu częściowo zapobiec poprzez zmiany w specjalizacjach, czarach czy umiejętnościach startowych, lecz zbytnie ingerowanie w oryginalną grę może sprawić, że wiele map tworzonych przez graczy stanie się niegrywalnych.

Częściowym rozwiązaniem jest wprowadzenie nowych bohaterów w zastępstwie za tych, którzy albo nie mają zastosowania na większości map, albo też są wyborem zbyt oczywistym (i przez to są często banowani na turniejach). Poniżej znajduje się lista wszystkich nowych bohaterów zastępujących tych budzących kontrowersje. Można te zastępstwa podzielić na dwie kategorie: zmiany względne, czyli takie które występują na poszczególnych rodzajach map, oraz zmiany stałe, które służą zbalansowaniu gry. Zmiany te występują tylko na mapach HotA oraz mapach losowych – nie zachodzą w przypadku oryginalnych map formatu RoE/AB/SoD oraz gdy autor nowych map ustanowi inaczej.




Zmiany względne

Beatrice
Rycerz


Beatrice była zdolną uczennicą erathiańskich zwiadowców, nieodstających talentem od elfich łowców. Talent dziewczyny przykuł uwagę samej Katarzyny i teraz służy ona jako generał. Nie zapomniała jednak o swoich umiejętnościach, dzięki czemu jest jedną z najlepszych w swoim fachu.

Umiejętności drugorzędneSpecjalizacjaZaklęcie
Dowodzenie na poziomie podstawowymOdkrywanie na poziomie podstawowymPremia do odkrywania za każdy poziom doświadczenia
brak
Armia startowa
Pikinierzy (10-20)Łucznicy (4-7)Gryfy (2-3)

Beatrice zastępuje Sylvię na mapach bez wody.

Kinkeria
Wiedźma


Kinkeria była jedną z najbardziej szanowanych wiedźm swojego plemienia. Zawsze skora do nauki, łatwo przyswaja sobie istotę każdej rzeczy. Jej dawano do rozwiązania takie zagadki, nad którymi inni mędrcy zastanawiali się całymi latami. Nic więc dziwnego, że Kinkeria szybko zaczęła służyć wojsku Tatalii.

Umiejętności drugorzędneSpecjalizacjaZaklęcie
Mądrość na poziomie podstawowymNauka na poziomie podstawowymPodwojona skuteczność zdolności naukaSpowolnienie
Armia startowa
Gnolle (15-25)Jaszczuroludzie (4-7)Ważki (3-4)

Kinkeria zastępuje Voy na mapach bez wody.

Derek
Kapitan


Niegdyś Derek był jednym z wielu niewolników przykutych do wioseł na galerze, jednak w końcu wszczął bunt i razem z innymi zabił swych panów i przejął statek. Od tamtej pory Derek i jego załoga pływają jako piraci Regny. Różni się on od innych kapitanów tym, że nie gardzi współpracą z innymi żeglarzami i nigdy nie uciekł się do kar cielesnych.

Umiejętności drugorzędneSpecjalizacjaZaklęcie
Atak na poziomie podstawowymDowodzenie na poziomie podstawowymPremia dla marynarzy i żeglarzy za każdy poziom doświadczenia począwszy od drugiego
brak
Armia startowa
Marynarze (6-9)Marynarze (6-9)Marynarze (6-9)

Derek, znany już z poprzednich odsłon Rogu otchłani, zastępuje Elmore’a na mapach bez wody.




Zmiany stałe

Ranloo
Rycerz śmierci


Marząc o zawodzie cieśli, Ranloo stał się uczniem mistrza Mestleya, ale otrzymał od niego jedynie ugryzienie w szyję oraz grób w talońskim lesie. Jak Ranloo wydostał się z lasu pozostaje tajemnicą, ale wiadomo, że odebrał swojemu mistrzowi odznakę rzemiosła po tym, jak ustrzelił go własnoręcznie robioną balistą.

Umiejętności drugorzędneSpecjalizacjaZaklęcie
Nekromancja na poziomie podstawowymArtyleria na poziomie podstawowymPremia dla balisty za każdy poziom doświadczenia począwszy od piątegoPrzyśpieszenie
Armia startowa
Szkielety (20-30)Zjawy (4-6)Balista

Ranloo, bohater znany z Heroes 2, zastępuje Galthrana ze względu na problemy z balansem związane z niezwykle dużą liczbą szkieletów w armii startowej oraz ich przyśpieszaniu przez specjalizację.

Lord Haart
Rycerz


Mówi się, że wyjazd lorda Haarta z Enroth był spowodowany więzami z nekromanckim kultem, ale jego służba koronie Erathii była tak samo bez skazy, jak jego służba dla Rolanda Ironfista, jeszcze przed Wojną o Sukcesję.

Umiejętności drugorzędneSpecjalizacjaZaklęcie
Dowodzenie na poziomie podstawowymFinanse na poziomie podstawowymPremia do finansów za każdy poziom doświadczenia
brak
Armia startowa
Pikinierzy (10-20)Łucznicy (4-7)Gryfy (2-3)

Lord Haart, bohater już występujący w Heroes 3, zastępuje Sir Mullicha ze względu na problemy z balansem związane ze zbyt potężną specjalizacją.

Giselle
Druid


Pewnego razu w wiosce, w której mieszkała Giselle odbył się jarmark. Stary druid z pobliskiego gaju zgodził się, by pokazać wieśniakom kilka prostych sztuczek. Mimo wielu prób nic mu nie wychodziło. Staruszek był jednak w stanie rozpoznać źródło swoich niepowodzeń — była to sprawka uśmiechającej się dziewczyny siedzącej w pierwszym rzędzie.

Umiejętności drugorzędneSpecjalizacjaZaklęcie
Zakłócenie na poziomie zaawansowanymBrak5% premia do Zakłócenia za każdy poziom doświadczenia
brak
Armia startowa
Centaury (12-24)Krasnoludy (3-5)Elfy (2-4)

Giselle zastępuje Thorgrima ze względu na problemy z balansem związane ze zbyt słabą specjalizacją. Jest to też okazja do wprowadzania bohatera początkowego posiadającego nową umiejętność.
Już na poziomie 16 wraz z 3 artefaktami zakłócenia zawsze obniża moc wrogiego bohatera do 1 (nawet jeśli ma jej 99, czyli maksymalną wartość).

© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Horn of the Abyss". Redakcja, kontakt