Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Inne




Dodatki


  • Wrota żywiołów otrzymują nowy budynek hordy - Sanktuarium popiołu. Zwiększa ono przyrost ognistych ptaków i feniksów o 1 (czyli zwiększa standardowy przyrost do 2 na tydzień - patrz Poprawki).

  • Koszt: 5000 złota i 5 rtęci.

  • Magogi, Lisze i Arcylisze otrzymują opcję celowania strzału obszarowego (aktywna w menu jednostki oraz przy użyciu klawisza G). Za jej pomocą można wycelować obszarem strzału w konkretne miejsce niezależnie od umiejscowienia oddziałów na polu bitwy. Strzał ten nie może być wymierzony w samego strzelca oraz w graniczące z nim pola, chyba że bohater posiada artefakt Łuk strzelca.

  • Do tego dochodzi dodatkowa z tym związana właściwość - atak Magogów nie rani jednostek odpornych na ogień, chyba że jednostka takowa znalazłaby się w centrum kuli ognia. Analogicznie atak Liszy nie rani jednostek odpornych na toksyczną chmurę o ile takowa nie znajdzie się w centrum tejże chmury.

  • Wygląd miast na mapie przygody jest od teraz zależny od stopnia rozbudowy fortu, a nie tylko od tego czy fort/Kapitol są wybudowane w mieście. Zmiany następują dynamicznie - po zbudowaniu np. cytadeli wygląd miasta na mapie zmieni się od razu przy wyjściu z miasta. Prócz tego niektóre miasta (np. Zamek, Cytadela czy zaprezentowana wyżej Twierdza) otrzymały odświeżony wygląd, bardziej zgodny ze stanem faktycznym reprezentowanym w ekranie miasta.

  • Wprowadzono niedziałający w oryginalnej grze efekt ujemnej wartości szczęścia. Działa analogicznie do pozytywnego szczęścia: pod jego wpływem jednostki mają szanse (dla wartości -1: 1/24 szans, dla -2: 1/12 szans, dla -3: 1/8 szans) na zadanie tylko 50% obrażeń. Klepsydra diabelskiej godziny neutralizuje tylko pozytywne skutki szczęścia. Do tego neutralne stworzenia również są pod wpływem zarówno pozytywnego, jak i negatywnego szczęścia - dotychczas efekty szczęścia działały tylko w przypadku armii pod dowództwem bohatera.
  • Mapy zyskały trzy nowe wymiary: Huge (180x180), eXtraHuge (216x216) i Giant (252x252). Są one dostępne w edytorze map, ale również w mapach losowych. Prócz tego w edytorze map można wybrać dwa nowe warunki zwycięstwa, dotychczas przeznaczone tylko dla kampanii: zabicie wszystkich potworów na mapie oraz przetrwanie przez określony zakres czasu, a prócz tego można na konkretnych mapach wyłączyć tygodnie i miesiące potworów.



  • Tereny magiczne

    Tak jak w oryginalnej grze pojawiły się dwa rodzaje magicznych terenów nakładanych na te standardowe, a w Cieniu śmierci pojawiło się osiem dodatkowych ich rodzajów, tak w Rogu otchłani pojawiają się trzy kolejne tego typu tereny. Oryginalne tereny magiczne (nie licząc Przeklętej ziemi) opierały się na bonusach dla bohaterów na nich stojących. Nowe tereny magiczne z Rogu mają odwrotne, negatywne działanie, opisane poniżej.

    Spękany lód

    Zmniejsza obronę wszystkich oddziałów o 5 punktów.
    Pola chwały

    Wszystkie oddziały tracą 2 punkty szczęścia.
    Wydmy

    Na polu bitwy rozmieszczone jest od 15 do 20 pól z ruchomymi piaskami niewidocznymi dla bohaterów. Gdy jednostka wejdzie w takowe pole, zatrzymuje się, a punkt ten staje się dla wszystkich widoczny.




    Umiejętności

    W Rogu otchłani niektóre umiejętności zostały zmodyfikowane w celu utrzymania lepszego balansu w grze. Poniżej lista wszystkich zmian w umiejętnościach.

    Nekromancja, poz. podstawowy5% poległej armii zostaje wskrzeszone jako szkielety.
    Nekromancja, poz. zaawansowany10% poległej armii zostaje wskrzeszone jako szkielety.
    Nekromancja, poz. mistrzowski15% poległej armii zostaje wskrzeszone jako szkielety.

    Zwiad, poz. podstawowyZwiększa zasięg widzenia bohatera o 1 pole.
    Zwiad, poz. zaawansowanyZwiększa zasięg widzenia bohatera o 3 pola.
    Zwiad, poz. mistrzowskiZwiększa zasięg widzenia bohatera o 5 pól.

    Artyleria, poz. podstawowyPozwala na kontrolowanie balisty, armaty i wieżyczek strzelniczych. Balista ma 50% szans na zadanie podwójnych obrażeń. Armata zadaje dodatkowe obrażenia fortyfikacjom.
    Artyleria, poz. zaawansowanyPozwala na kontrolowanie balisty, armaty i wieżyczek strzelniczych. Balista ma 75% szans na zadanie podwójnych obrażeń i strzela podwójnie. Armata zadaje podwójne obrażenia oraz dodatkowe obrażenia fortyfikacjom.
    Artyleria, poz. mistrzowskiPozwala na kontrolowanie balisty, armaty i wieżyczek strzelniczych. Balista zadaje podwójne obrażenia i strzela podwójnie. Armata zadaje potrójne obrażenia oraz maksymalne obrażenia fortyfikacjom.



    Poprawki


    Choć dla wielu nazywanie trzeciej odsłony serii Heroes of Might and Magic idealną nie byłoby żadnym problemem, dla dużej części graczy gra ta nie jest pozbawiona pewnych błędów i niedoróbek. Pomijając już błędy natury technicznej, których część została w Rogu naprawiona, warto zwrócić uwagę na kwestie związane z balansem oraz korektę wizualną niektórych elementów w grze. Poniżej lista wybranych zmian.

    Pikinierzy, Halabardnicy, Orkowie i Orkowie wojownicy otrzymują nowe grafiki, a ci ostatni - również nowy zestaw dźwięków
    wiele innych jednostek otrzymało poprawione grafiki
    niektóre jednostki strzelające otrzymały dodatkowe animacje wybuchu pocisku po ataku
    Żywiołaki umysłu i magii kosztują odpowiednio 950 i 1200 złota; Ognisty ptak otrzymuje 50% odporności na obrażenia od ognia zamiast całkowitej odporności na czary ognia; Ogniste ptaki i Feniksy kosztują odpowiednio 2000 złota oraz 3000 złota + 1 rtęć, a prócz tego mają zmniejszony przyrost z 2 do 1
    Arcydiabeł obniża szczęście przeciwników o 2 punkty
    Wieżyczki zamkowe ignorują obronę jednostek przeciwnika
    poprawiono liczby stworów i obiektów występujących na mapie przygody
    czar Implozja otrzymuje nową animację
    Miecz Anielskiego Sojuszu działa również na jednostki Wrót Żywiołów oraz Przystani
    Gem na mapach bez wody otrzymuje jako zaklęcie startowe błogosławieństwo zamiast przyzwania okrętu; Uland i Deemer zaczynają odpowiednio z mądrością i zwiadem na poziomie podstawowym zamiast zaawansowanego
    bohaterowie zawsze rozpoczynają grę ze wszystkimi swoimi jednostkami, bez szans na rozpoczęcie z tylko częściową armią
    zmodyfikowana została w armiach startowych liczebność następujących oddziałów: Elfy (2-4), Kamienne gargulce (5-7), Kamienne golemy (4-5), Chochliki (20-30), Troglodyci (20-30), Gnolle (15-25), Ważki (3-4)
    Forteca: Ołtarz życzeń, Złoty pawilon wraz z ulepszeniem oraz Świątynia obłoków wraz z ulepszeniem nie potrzebują gildii magów i wieży magów do budowy, zaś ulepszony Ołtarz życzeń nie potrzebuje wieży magów; Fabryka golemów w wersji nieulepszonej i ulepszonej ma obniżoną cenę w złocie do 1500, Wieża magów - do 2000, Ołtarz życzeń - do 2500, a Świątynia obłoków - do 20000; Wieża strażnicza otrzymuje nową grafikę
    Inferno: ulepszony Przedsionek piekieł potrzebuje gildię magów na poziomie 1 zamiast 2 do budowy; ulepszone Sale grzechu i ulepszona Psiarnia mają zmniejszoną cenę odpowiednio w rtęci i siarce z 5 do 4; Chmury siarki mają zmniejszoną cenę w siarce z 5 do 4; Fort, Narodzisko, ulepszony Przedsionek piekieł oraz wiele innych elementów ekranu miasta ma zmodyfikowane grafiki; Wrota wymiarów są przesunięte wyżej na ekranie miasta
    Nekropolia: ulepszony Grobowiec dusz na zmniejszoną cenę w rtęci z 5 do 4; Mauzoleum ma zmniejszoną cenę w rudzie z 10 do 5 i w siarce z 5 do 4, ulepszone zaś w siarce z 5 do 4
    Twierdza: Grota cyklopów nie potrzebuje już do budowy kryształów, ale ulepszenie wymaga dodatkowych 10 kryształów
    Wrota żywiołów: ulepszona Magiczna Latarnia wymaga do budowy gildii magów poz. 1 i magicznego uniwersytetu; Stos ma zwiększoną cenę w rtęci do 15, a w złocie - do 15000; Cudowna tęcza pozwala na nauczenie się zaklęć tylko tych poziomów, których gildia magów jest zbudowana w mieście; ogólna poprawa ekranu miasta; Magazyn zasobów otrzymuje nową grafikę
    podziemne tereny (tj. znajdujące się na poziomie -1) nie są już traktowane zawsze jako podziemia przy liczeniu bonusów za teren natywny - premie są zależne tylko od faktycznego terenu
    teren bagien otrzymuje dwa nowe pola bitwy - jedno gdy walczący znajdują się przy gąszczu, drugie zaś w okolicy gór
    prócz opisowego określenia liczby jednostek w armiach na mapie przygody dodany został przedział liczebności jednostek
    poprawiony interfejs, bez błędów w wyświetlaniu
    monolity mają nazwy odpowiadające ich kolorom
    nowe kolory strzałek - zielony (działa jak wcześniej), czerwony (pokazuje gdzie bohater mógłby dojść, gdyby miał pełną liczbę punktów ruchu) i ciemnoczerwony (pokazuje teren poza możliwym zasięgiem bohatera).
    Order męstwa nie chroni już przed zaklęciami umysłu; Kajdany wojny działają tylko w walce z innym bohaterem
    czar Zapomnienie działa jako czar masowy dopiero przy eksperckiej magii wody
    zniesiony został limit 144 obiektów tego samego typu na mapie przygody
    czary Lot i Wrota wymiarów oraz artefakt Skrzydła anioła nie pozwalają już na unikanie walki z jednostkami pilnującymi obiektów/artefaktów/zasobów
    nie można już spotkać Sanktuarium na losowych mapach; pojawia się za to Gildia najemników

    © 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Komnaty "Horn of the Abyss". Redakcja, kontakt