Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Kuririn
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
Od niusa o edytorze [1] minęło pół roku, więc pomyśleliśmy, że warto zrobić pewne podsumowanie tego, o czym HotA Crew informowało. Obligatoryjnie informuję, że nie znam rosyjskiego i bazowałem na tłumaczach Google i DeepL, dlatego też załączam źródła w komentarzu (bo nius i tak jest kosmicznie długi), by można było zweryfikować. Jeżeli ktoś wie coś więcej/chce skorygować błąd -- proszę o kontakt.

  • Siedlisko na grafice (przypadkiem wyglądające jak budynek z H2) to siedlisko Automatonów [2], jedynej nieujawnionej jeszcze jednostki Factory. Początkowo większa wersja była siedliskiem juggernautów;
  • Należy dość ostrożnie podchodzić do tego, co Docent kiedyś obiecał. Factory będzie miało jedną "tytularną" kampanię [2]. Jest szansa na kolejne kampanie, ale nie będą one tak Factory-centryczne;
  • Utwór skomponowany przez Romero będzie w głównym menu kampanii [3];
  • Nie oczekujcie żadnej konkretnej daty premiery [4], fani z VK [5] często sami się nakręcają na dany termin (notabene, próbowałem zerknąć na tę grupkę, ale Google nie chce jej tłumaczyć);
  • Cutscenki oraz ekran miasta były gotowe i dodane do gry [6] pod koniec sierpnia. AI jest nauczone korzystać ze wszystkich zdolności jednostek! Do ukończenia pozostawały kampanie, jeden specjalny budynek Factory, ekran oblężenia, puzzli oraz bugi [6,7]. Do dokończenia pozostała też muzyka [7];
  • don_ko wraz z końcem roku opublikował wiadomość, w której poinformował, że na Nowy Rok nic nie będzie, kończą ekran miasta, ale w kampaniach zostało mnóstwo rzeczy do zrobienia. Dodatkowo MOŻE osobno wydadzą miasto i kampanie [8];
  • Teoretycznie możliwe było wydanie miasta i patcha na Nowy Rok, ale wymagałoby to bardzo dużego wysiłku, który skończyłby się wypaleniem wszystkich [8];
  • Około doby później don_ko skasował post i napisał [9], że weźmie przykład z reszty członków zespołu i przestanie cokolwiek pisać aż do czasu tuż przed premierą (nie, żeby nie-rosyjsko-języcznym fanom robiło to jakąkolwiek różnicę), bo nie chce brać udziału w dialogu, gdzie druga strona kultywuje dekadencki nastrój i twierdzi, że wszystko jest stracone;
  • Początkowo grafiki w HotA były pożyczane, później część została przerysowana i zastąpiona [10];
  • Możliwe, że po premierze Factory wypuszczą kolejne grafiki przedstawiające ewolucje wyglądów jednostek [11];
  • Docent był najaktywniejszym PR-owo członkiem Crew, wszędzie starał się zabierać głos. Wraz z jego odejściem całkowicie zanikł kontakt z graczami, przez co projekt sprawia wrażenie martwego. Należy pamiętać, zę najbardziej widoczny członek nie jest jedynym [12];
  • Elementy wprowadzone za Docenta pozostają niezmienne, ale don_ko całkowicie przerobił ekran miasta, wbrew wizji Docenta, gdyż uważał, że nie pasował on do H3. Podobnie z fabułą, pewien kontrowersyjny wątek został wycięty [12];
  • Bez Docenta team pozostaje zupełnie funkcjonalny i chcą wydać Factory, gdyż za dużo energii w niego włożono, nie ma szans, by porzucili projekt [12]. Do zespołu dołączyli ludzie chcący pomóc w dokończeniu Factory, by okazać szacunek Docentowi, wliczając w to kompozytorów, co implikuje, że prace nad muzyką nadal trwają [12];
  • Factory ma zostać zaprezentować soon i ma być wynikiem kompromisów w teamie [12];
  • Xocenk, cytując Sava na Discordzie Ludomanów [13] poinformował, że istotne z punktu widzenia PvP zmiany -- miejski portal i wrota wymiarów dostępne za 1. - 4. przelosowaniem zaklęć w gildii, usuwanie bonusów do ruchu z bohaterów po pokonaniu oraz usunięciem możliwości rekrutowania wysokopoziomowych bohaterów w tawernie -- są już wprowadzone;
  • Osłabiono przywoływania żywiołaków ognia i ziemi, zmniejszono skalowanie ilości przywołańców do 3 * siły zaklęć na eksperckiej znajomości magii [13];
  • Projekt jest żywszy niż rok/dwa temu [13].
  • Kammer
    Wasze komentarze (31)
    9 lut - 21:12

    Drwal
    Trochę akademicko, ale za to sporo informacji. ;)

    Jeżeli to prawda co piszą, to chyba jedyna słuszna decyzja. Miasto w poprzedniej formie miało średni odbiór jak na Hote i po prostu trzeba było je przerobić.

    9 lut - 21:28

    Nicolai
    A gdzie abstract tej pracy doktorskiej?
    9 lut - 22:48

    Kastore
    Chcę pluszowego koatla od Hoty.
    9 lut - 22:50

    avatar
    p.s. google translate tłumaczy grupy na vk :)
    9 lut - 23:08

    Kammer
    Mi tłumaczyło tragicznie, konstrukcja strony się całkowicie rozjeżdżała, trudno było to w ogóle czytać.
    10 lut - 03:04

    Begrezen
    " teleportacja i wrota wymiarów dostępne za 1. - 4. przelosowaniem zaklęć w gildii"
    raczej chodziło o miejski portal, teleport to inny czar :P
    10 lut - 08:58

    Bajan
    Podpunkt dotyczący czarów jest niezrozumiały. Co do reszty - doskonała, potrzebna robota dotycząca tego co naprawdę obchodzi większość fanów.
    10 lut - 09:06

    Droopy
    Spoko news warto dodać że don_ko napisał w poście w grudniu na forum df2 że mogliby przycisnąć i wypuścić miasto na nowyk rok z patchem ale podobno cały zespół by stracił wtedy motywacje i się wypalił na długo (Napisane to było w poście który potem usunął).Na Vk stronie nie ma nic ciekawego oprócz narzekania ludzi i spekulacji nikt z tam członków teamu aktywnie się nie udziela.
    10 lut - 09:43

    Darkem
    Świetne wiadomości! Martwi mnie zmiana ekranu miasta, który uważałem za najładniejszą część projektu (nawet już wydrukowałem sobie kubek z tym ekranem do kolekcji) i automaton — brzmi jak alternatywna, pozostawiająca mniej pola wyobraźni wersja golema.
    10 lut - 09:56

    Nicolai
    Ja miałem mieszane odczucia co do ekranu miasta. Budynki z osobna wyglądały świetnie, ale jak zebrać je razem to brakowało spójności. Mieliśmy tam ze cztery style. Saloon rodem z westernów, budynki Indian Pueblo, architektura bodaj Empire i coś przywodzącego na myśl Fortecę. Także nie miałbym nic przeciwko rearanżacji, ale podobno don_ko przerobił je od zera. Nie wiem co o tym myśleć.
    10 lut - 12:23

    boardgames_ftw
    Nie podchodzi mi ten koncept miasta. Trochę jakby próbowali za dużo wrzucić naraz.

    Reinkarnacja Forge w odsłonie trochę bardziej spójnej z fantasy jest najbardziej OK. Gdyby poszli całkowicie w tę stronę i zrobili miasto w stylu steampunk, to nie miałbym nic przeciwko - przynajmniej jest jakiś precedens w postaci Tower. Może nie jestem jakimś ogromnym fanem robota strzelającego laserem na 7 poziomie, ale z drugiej strony nie jest to aż tak kontrowersyjne przy lore H3.

    Adaptacja miasta Wizarda z H2 z kolei wydaje się niesamowicie klimatycznym pomysłem. Bardzo podoba mi się nowy teren i ogólna estetyka frakcji. Nie czuję jednak, żeby połączenie Wizarda z tym aspektem Forge wychodzi naturalnie. Bardzo chciałbym zobaczyć miasto w pełni skupione na odtworzeniu frakcji z H2 z zagospodarowaniem klasycznych jednostek spośród neutrali i ze starszych odsłon (lub KB) typu niziołki, gnomy, dziki, drudzi, czy nawet trolle.

    Wiem, że jednostki w miastach H3 nie zawsze są spójne na pierwszy rzut oka. Armie wydają się pasować do siebie tylko dlatego, że już jesteśmy przyzwyczajeni do tych połączeń przez lata gry. Mimo wszystko - nie wydaje mi się, że w jakiejkolwiek oryginalnej frakcji mamy aż tak mocny kontrast. Jeżeli muszę zagrać w kampanię, żeby połączenie jednostek miało jakieś sensowne uzasadnienie, to może nie jest to najlepszy design.

    Doceniam, co HotA zrobiła dla H3 i oczywiście będę grać w najnowszą wersję jak tylko wyjdzie, ale mam mocno mieszane uczucia.
    10 lut - 13:17

    Yeomen
    Czy można gdzieś więcej dowiedzieć się o jaki "kontrowersyjny" wątek fabularny chodzi? No chyba że ten owy wątek nigdy nie został ukazany publicznie.
    10 lut - 16:15

    Kammer
    @Begrezen, tak masz rację, odruchowo to przetłumaczyłem tak, poprawione.

    @Bajan, poprawiłem, mam nadzieję, że jest lepiej. Dzięki za pochwałę.

    @Droopy, jak o tym wspomniałeś, to mi też zaświtało, że coś takiego było, dodałem.

    @Yeomen, ja sam jestem BARDZO ciekawy, ale bardzo wątpię, byśmy kiedykolwiek poznali jakieś fakty na ten temat.
    10 lut - 16:16

    avatar
    Miasta w stylu steampunk nie zrobią. Line up jednostek się nie zmieni.
    10 lut - 17:57

    Hayven
    @Kammer a na przyszłość, to w Grocie jest chyba dość ludzi znających rosyjski, żeby dało się znaleźć kogoś do przyklepania, że tak, dobrze zrozumiałeś, przed publikacją? :P
    10 lut - 18:15

    Drwal
    @Hayven kogo masz na myśli? Bo ja nikogo takiego nie znam. No moze chlopaki z SW, ale to nie są stali bywalcy.
    10 lut - 18:41

    Kammer
    Wiem, że Ami jest, ale ja bym się źle czuł, jakbym kazał jej siąść, czytać kilkanaście źródeł i mówić, czy na pewno wszystko jest git. :P

    Zresztą, wydaje mi się, że, jakby było coś nie tak, to te osoby dałyby mi znać i poprawiłbym, już raz był taki przypadek.
    11 lut - 10:04

    Droopy
    Jako kontrowersyjny motyw który przychodzi mi do głowy to że w następnej kampanii miały się pojawić motywy Forge i gobliny z deji jako jednostki neutralne (możliwe że z blasterem). Jako Ciekawostkę można dodać don_ko kiedyś napisał że początkowo gral Fabryki miał zmieniać całe miasto na mapie jaki w środku w cyberpunk bardziej w klimatach Forge a każda jednostka miała dostać po dodatkowym 3 ulepszeniu na ultra silna i Forgową wersję
    12 lut - 11:57

    Kammer
    Pierwsze słyszę o tej ciekawostce... masz jakieś źródło może?
    12 lut - 17:34

    Kastore
    A to nie był żart?
    12 lut - 18:17

    Hayven
    Według posta 3493 pomysł był "całkiem na poważnie".
    12 lut - 18:37

    Droopy
    Nie wiem ciężko powiedzieć pomysł wydaje się bardzo orginalny plus pisał go don_ko który jest fanem Kuźni
    12 lut - 22:43

    Kammer
    To by się zgadzało, bo prawie dekadę temu opublikowali takie grafiki https://www.hota.acidcave.net/newsitem1078.html#1078
    Jeśli dobrze pamiętam, to odpowiadał za nie właśnie don_ko
    13 lut - 17:07

    Nicolai
    Osobiście tego nie widzę i HotA Crew chyba też sądząc po tym, że nie pokazali nic nowego od lat...
    13 lut - 18:52

    Kammer
    Zasadniczo to pół roku temu pokazali całkiem spory artykuł o edytorze map.
    13 lut - 20:29

    Drwal
    Według mnie czeka nas raczej "the last dance" Hoty. Wszystko kierowane jest w Factory, oby to wydać na poziomie Przystani i dać sobie spokój. To oczywiście moje odczucia.
    13 lut - 21:56

    Kammer
    Biedni PvPowcy, zamiast oczekiwanych zmian w grze dostaną miasto, o które nie pytali, a zaraz potem projekt zrobi kaput.
    14 lut - 21:54

    Dydzio
    No i jak to będzie ostatnie starcie hoty to pomarzyć można że jednak udostępnią grafiki z niewydanych miast, że historia o tym że przepadły na skopanym dysku twardym jest nieprawdziwa :P
    14 lut - 22:49

    Kammer
    Udostępniliby i co dalej? Zresztą coś mi się ostatnio o uszy obiło na df2.ru, że grafiki do starych projektów są na jakiejś stronie Spartaka.
    Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
    © 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Komnaty "Horn of the Abyss". Redakcja, kontakt