Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

O projekcie





Horn of the Abyss to nieoficjalny dodatek do Heroes of Might and Magic 3. Jest on tworzony w całości przez fanów gry. Ze względu na to może on przywodzić na myśl inny nieoficjalny fanowski dodatek – In the Wake of Gods – lub też jedną z wielu modyfikacji do niego, różnica jednak tkwi w charakterze projektu.

W przeciwieństwie do ww. Róg otchłani ma być dodatkiem klasycznym, przypominającym oryginalne dzieła twórców gry, tj. Ostrze armagedonu i Cień śmierci. Zamiast wielu nowości zmieniających w dużym stopniu rozgrywkę oraz przekazaniu masy funkcji moderskich fanom w postaci języka skryptów, HotA stawia przede wszystkim na dalsze rozwinięcie gry w postaci nowych jednostek, artefaktów czy miast z jak najmniejszym, a przynajmniej jak najmniej drastycznym wpływem na mechanikę gry.

W odróżnieniu od zdecydowanej większości fanowskich projektów w HotA Crew – zespole zajmującym się projektem – znajdują się ludzie, którzy mają jasno wyznaczone zadania i znają się na swoim fachu. Zamiast grafik wyciągniętych z innych gier lub też znalezionych w internecie mamy zupełnie nowe dzieła wykonane własnoręcznie przez grafików. Zamiast sklejonych części różnych potworów mamy jednostki wykonane całkowicie techniką trójwymiarową. Fabuła jest przemyślana przez znawców serii, twórcy map mają spore doświadczenie w swej robocie, zaś programiści starają się wykluczyć wszelkie błędy, jakie się pojawiają przy ingerencji bezpośrednio w kod gry. Co ciekawe nikt tym ludziom za to nie płaci – wykonują oni solidną pracę tylko w ramach swojej pasji.

Na chwilę obecną Róg otchłani jest jednym z dwóch w pełni ukończonych fanowskich dodatków do Heroes of Might and Magic 3, a przy tym jedynym, któremu udało się zaimplementować tak poważne przedsięwzięcia jak zupełnie nowe miasta, czy nowe tereny. Projekt jest sukcesywnie rozwijany i doczekał się siedmiu dużych odsłon (w każdej wprowadzono kolejne nowości) i dwóch oficjalnych wersji językowych – rosyjskiej i angielskiej. Jak mówią sami autorzy projekt, będzie on rozwijany jeszcze długo i nie jest planowane jego zakończenie w konkretnym miejscu. W ten sposób Róg ma pewne szanse stać się następcą legendarnego WoG-a, którego żywot zakończył się na wersji 3.58f wydanej wiele lat temu...
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Horn of the Abyss". Redakcja, kontakt