Fabryka
Fabryki, usytuowane na skalistych pustkowiach, stanowią dom dla wszelkiej maści wyrzutków, osób wyjętych spod prawa czy szalonych naukowców. W ich armiach dowodzonych przez Kondotierów i Wynalazców służą konstrukty i pustynne bestie.
Jednostki Fabryki składają się z dwóch strzelców, latacza, kopacza i dwóch oddziałów siódmego poziomu. Przy czym siedliska NIE blokują się nawzajem. Nie jest to frakcja nastawiona na szybkie ataki i dziesiątkowanie armii przeciwnika nim ten zdąży zareagować. Mnogość nowych zdolności jednostek, chociaż z początku może wydawać się przytłaczająca to zachęca do bardziej taktycznego rozgrywania bitew.
Niemniej wraz z czasem rozgrywki miasto zaczyna coraz bardziej pokazywać mechaniczny pazur.
Rasowym terenem Fabryki są pustkowia. Chociaż w samej Trójce jest to kompletnie nowy rodzaj terenu to miało ono swój debiut już w Heroes 2, gdzie było natywne dla zamku Czarodzieja. Miasto wymaga szerokiego wachlarza surowców w dużych ilościach, w szczególności kryształów i rudy, zwłaszcza przy stawianiu kosztownych siedlisk wyższych poziomów. Niemniej w zamian za wysokie koszta Fabryka sowicie odpłaci się graczowi swoimi możliwościami, nie tylko jednostek, ale też budynków, takich jak Generator Many, Handlarz Artefaktów czy Bank.