Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News

Po dłuższej przerwie HotA Crew postanowiło nam zaprezentować nową jednostkę szóstego poziomu w Forge - droida wartowniczego, który zastąpi dotychczasową koncepcję minotaurów na jetpackach.


Jednostka ta jest rozwiniętą wersją droidów znanych z Might and Magic VI. Historia (przedstawiona w kampanii) mówi o tym, jak Kastore i spółka odkryli te roboty podczas badań archeologicznych w obrębie Niebiańskiej Kuźni. Droidy, wciąż funkcjonujące i stosujące się do swych rozkazów, natychmiast zaatakowały robotników, lecz zostały zniszczone przez żołnierzy pilnujących wykopalisk. Po tym incydencie zdemontowane urządzenia przekazano Kastore'owi, który zabrał się do klonowania ich części za pomocą Niebiańskiej Kuźni i przeprogramowania maszyn to służenia wedle jego własnej dyrektywy. Podstawowa forma jest "poprawioną" i zaktualizowaną wersją droida wprost z linii montażowej, ulepszona z kolcami zaś jest dziełem inżynierów Kuźni.

Droidy wartownicze zastępują minotaury, które zostały ostatecznie całkowicie odrzucone. Powodów takowej zmiany jest kilka:
1. Minotaur występuje już w Lochu jako normalna jednostka. W tym momencie byłby to jedyny oddział w Forge, który reprezentowałby "zwerbowane" stwory z innych miast (gobliny-żołnierze pochodzą z MM7, gdzie byli przedstawicielami bardziej "ucywilizowanych" podras, bardzo różniących się od goblinów z Twierdzy) [czyli Stingers to od teraz również gobliny z MM7? - przyp. red.]
2. Brakuje oficjalnych szkiców.
3. Brakuje czegokolwiek oficjalnego, nie licząc informacji, że miał być jakiś "minotaur" startujący z lotniska.
4. Jetpack i pazury mogą być wymysłem polskiego zespołu Forge [chodzi prawdopodobnie o zespół Zielevitza - przyp. red.], jako że nie są znane żadne oficjalne źródła potwierdzające ten koncept.

Tutaj zaś szkice droida autorstwa don_ko.
Hobbit
Wasze komentarze (28)
13 maj - 13:13

Hobbicus
...sam osobiście natomiast mam ochotę za ten pomysł kogoś ukatrupić. :P
13 maj - 13:22
Wiwern
W sumie koncept nie jest zły. Nie narzekam, choć nie wiem jak to będzie wyglądało przy innych jednostkach tego poziomu. Najważniejsze, że prace idą do przodu.
13 maj - 14:05

Matheo
mi te jednostki z dodatkami od początku nie pasowały takie są lepsze.
13 maj - 14:23

Acid Dragon
Najwcześniejsza zachowana informacja o jetpacku i pazurach, jaką mogłem znaleźć (3 marca 2001):
http://web.archive.org/web/20010303004712/http://heroesofmightandmagic.com/bladeforge.html
Jestem niemal pewien, że pochodziła z oficjalnych źródeł, a na pewno na długo przed jakimikolwiek fanowskimi próbami wskrzeszenia Forge.
13 maj - 14:30

Hobbicus
Link przekazany do odpowiedniego tematu. Dzięki, Acid!
13 maj - 19:31

witchking
Chętnie wrzucił bym tą jednostkę do MF;) Do kuźni pasuje mi mniej. Plus jest taki, że nasze projekty (polskie forge i hoty) zaczynają się coraz bardziej od siebie różnić.
13 maj - 20:05

Kuririn
Lol :P Mogli zapodać Schwarzeneggera :D
A Cyberdyne Systems Model 101 :/
13 maj - 20:16

Nicolai
Ee... co? Lewitujący pokeball ma stanąć do walki z Ifrytami, Mantykorami i Cyklopami? Z takim konceptem Droid Wartowniczy moim skromnym zdaniem nadawałby się co najwyżej na drugi poziom, a nie szósty w miejsce Jump Troopera. Chociaż tak na marginesie podrasowane Minotaury były przewidziane dla poziomu piątego, co nawet jest napisane w linku od Acida.
Rozumiem, że pierwotny koncept Kuźni może się nie podobać HotA Crew, bo niektóre szkice wyglądały jakby stworzył je niespełniony artysta-gimnazjalista. Roznegliżowana Naga na gąsienicach i z Uzi, co to u licha jest? Niemniej czytając te punkty wydaje mi się, że argumenty napisano pod decyzję, a nie na odwrót.
1. Jump Soldier byłby jedynym oddziałem werbowanym z innych miast? A Ogr z wyrzutnią rakiet to niby co? Też ucywilizowany kuzyn naszych znajomych z Twierdzy? Poza tym co to za tłumaczenie? Gobliny z karabinami to zupełnie co innego niż odrzutowe Minotaury, niby w którym miejscu?
2. Nie ma oficjalnych szkiców? Tak samo brakuje dla Grunt Soldiera, Pyrosa, Stingera i Juggernauty, ale to już jakoś nie stanowi problem.
3. I tak wiemy więcej niż o Dreadnoughcie, o którym jedyne co wiemy to fakt, że ma być nową i w pełni mechaniczną jednostką.
4. Jak widać to nie był nasz wymysł z tymi pazurami :P
PS. Koncept nawet ciekawy, ale nie pasuje na ten poziom. Tak na marginesie też wam się wydaje, że szkic nieco wzorowany na Żywiołaku Magii? Podobnie atakował i bronił się.
13 maj - 20:19

Kastore
Jakieś latające gówienko wyciągnięte prosto z MMVI na szósty poziom?! Brawo!
13 maj - 20:32

Hobbicus
" Chociaż tak na marginesie podrasowane Minotaury były przewidziane dla poziomu piątego, co nawet jest napisane w linku od Acida."
Nie martw się, ja też przestałem nadążać z tym, która jednostka będzie na którym poziomie. :P
13 maj - 20:52

Nerevar
1. Ma ktoś pod ręką jakąś rozpiskę, co ma być na jakim poziomie w hota'owym Forge?
2. Zamiana minotaurów na droidy wydaje mi się trochę śmieszna - szczególnie, że te drugie wyglądają najzwyczajniej w świecie kiepskawo (tak, wiem, że tak było w MM6).
3. Argumentacja na zmianę też słaba - skoro gobliny mogą mieć jakieś inteligentniejsze plemię, czemu niektóre byczki nie mogą być niezwiązane z Lochem? A jak pokazał Smok, informacji oficjalnych zdaje się było więcej niż tylko "będą minosie".
13 maj - 20:55

Hobbicus
Szczerze... Jeżeli teraz dobrze się orientuję:
1. Co ich tam wie
2. Gobliny
3. Co ich tam wie
4. Gobliny
5. Co ich tam wie
6. Droidy
7. Co ich tam wie
13 maj - 21:10

Obserwator
Ja jestem ciekaw, skąd hota bierze swe "oficjalne źródła"
13 maj - 21:51

Warmonger
Bardzo oryginalny pomysł, podobnie jak połowa bestiariusza Heroes VI :P
13 maj - 22:44

gold dragon
Otóż z goblinami to chodzi zapewne o to, że należą one prawdopodobnie do rdzennych mieszkańców Deyji (patrz: MM7), podobnie jak Krewlodu. A jak gobliny to można naciągnąć to też do ogrów, natomiast minotaury są faktycznie od czapy.
13 maj - 22:44

Darkem
Ech... Z informacji na informację HotA coraz bardziej traci w moich oczach. Zaczęło się super, ale teraz te dziwne zmiany w Forge, "kłopoty" z wersją językową... Nie kupuję tego. Z trudem zniosłem "piątkowść" Cove (dużo piratów i parę innych jednostek - zupełnie jak Sylvan/Loch Ubisoftu wzamian za "trójkową" różnorodność (nie licząc tradycyjnego zamku rycerza)), a mieli takie pole do popisu - syreny, krakeny, etc. Szkoda... Droid jest strzałem w kolano. Szkoda... Wciąż czekam na nową wersję Horn of the Abyss, ale już się nie ekscytuję...
13 maj - 22:58

Nicolai
Bez przesady. Oryginalna rozpiska jednostek Kuźni nie był w cale rewelacyjny, bo co mieliśmy? Ogra z wyrzutnią rakiet i Minotaura z jetpackiem. Cóż... niezbyt górnolotne. Dlatego też rozumiem to, że HotA Crew chce to zmienić, ale jak to robią to niech to będzie z sensem, bo ta sokowirówka nijak pasuje do szóstego poziomu.
Odnośnie Zatoki to bez przesady, przecież "parę innych jednostek" stanowiło większość załogi zamku. Oczywiście mogli zostawić samego Pirata, a dwie pozostałe jednostki ludzkie zastąpić chociażby Kappą i Syreną, ale widać taką mieli wizję. Poza tym nie narzekajmy, bo naprawdę jako całość Cove wygląda świetnie.
13 maj - 23:10

Nerevar
>Oryginalna rozpiska jednostek Kuźni nie był w cale rewelacyjny, bo co mieliśmy? Ogra z wyrzutnią rakiet i Minotaura z jetpackiem. Cóż... niezbyt górnolotne.
A to nie było całe założenie Forge - że niewielka grupa zdołała rozpracować cząstkę technologii Starożytnych, uzbroili więc każdego, kto się nawinął i przysiągł im służyć?
14 maj - 00:11

Drwal
Raczej spodziewałem się po nich więcej, wygląda strasznie przeciętnie. ;]
14 maj - 07:54

ewerlordxp
Jeśli te Droidy będą działać jak w M&MVI to będą zdecydowanie przegięte.
6poziomowa jednostka strzelecka z brakiem kar za walkę w zwarciu, wysokimi statystykami i czymś na podobieństwo spojrzenia gorgony. W teorii można by to przegięcie kontrować zmniejszeniem przyrostu.
14 maj - 13:47

Matheo
To ja już noc nie kumam. Ile jest teamów zajmujących się Forge?
14 maj - 13:47

Matheo
*nic
14 maj - 14:01

Nerevar
Chwilowo chyba ze dwa - HotA i ten Grotowy.
14 maj - 14:03

witchking
Obecnie działają dwa z tego co mi wiadomo Forge team(inaczej ten od hoty) i polski którym między innymi zajmuje się ja. Wcześniej były inne teamy które już nie działają. Wśród nich zespół Zielevitza i ukraiński forge.

Hobbit popraw mnie jeśli coś się nie zgadza.
14 maj - 15:31

Drwal
Chyba faktycznie dwa, chociaż nie wiem co się dzieje np z Modern Forge BanBreakera? został całkowicie porzucony?
14 maj - 15:42

witchking
Wszystkie modele MF są u mnie na dysku. Projekt czeka na swój czas.
14 maj - 15:43

Hobbicus
Modern Forge w teorii trudno zaliczyć do projektów odtwarzających Niebiańską Kuźnię... Z drugiej strony - HotA też się oddala od odtwarzania, a idzie w stronę własnej interpretacji. ;P
15 maj - 14:18

Bluearga
Minotaur był lepszy.... >.>
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Horn of the Abyss". Redakcja, kontakt